21 maja

Wystawowy psi kombinezon z koronkową

To dopiero było szyciowe wyzwanie! 
Znajoma ze studiów poprosiła mnie o zrobienie kolejnego psiego kombinezonu (pierwszy można zobaczyć TUTAJ), tym razem w wersji wyjściowej, bo na psie wystawy. Pomimo obaw, że coś spartolę - spróbowałam i...

szycie kombinezon dla psa na wystawy

...stwierdzam, że jeszcze nigdy nie uszyłam czegoś równie fantastycznego!

Tkaniny - zieloną oraz czarną (koronkę) dostałam do wykorzystania z myślą o tym właśnie kombinezonie. Ale materiałów była ograniczona ilość. Trzeba było zrobić wykrój... na papierze śniadaniowym. ☺
Zaczęłam zszywać korpus (już wtedy wyglądało to świetnie) i gotowy wyglądał o tak:


szycie kombinezonu dla psa

Nie wiem jak Wam, ale mnie to się strasznie z końską derką kojarzy!


Następnie główkowałam trochę nad golfem/kołnierzem na psią szyję - musiało być z przodu zapinane. Ale dylemat co będzie lepsze: guziki czy haftki? Koniec końców zamontowałam metalowe zatrzaski. ;) 

kombinezon wystawowy dla psa
Kombinezon wystawowy dla springer spaniela

Gdy przyszyłam już kołnierz do reszty kombinezonu zdałam sobie sprawę, że to wygląda tak fajnie, że najchętniej sama bym się w to ubrała! Ale, niestety, to już nie moje gabaryty. 

Żeby całość dobrze trzymała się na psie, oprócz zapięć z przodu konieczne było wszycie innych mocowań, m.in. rozciągliwych gum na tylne łapy oraz gumki na ogon. Nawet podczas biegu nic się nie zsuwa ani nie zawija.

A jak prezentuje się w kombinezonie psia modelka Felina? No cóż, można się w niej zakochać!



Na poniższych zdjęciach Felina ma też założony snood na głowie - ale ten został uszyty już z samej koronki. 


snood i kombinezon dla psa szycie

Przy zdjęciach snood'a trochę skopałam, bo sfotografowałam go jeszcze przed wszyciem dolnej gumki. Później już o tym zapomniałam, dlatego macie fotkę z jedną gumką. ☺

snood i kombinezon wystawowy dla psa

Poniżej widać zapięcia na przodzie kombinezonu - u dołu szyi oraz na wysokości klatki piersiowej. Zatrzaski w tym wypadku są o tyle fajne, że sierść się w nie nie wplącze jak w przypadku haftek (ale gdybym miała zamontować haftki - dodałabym również pewne zabezpieczenie chroniące psią sierść przed uszkodzeniem). 


szycie rękodzieło oryginalny kombinezon wystawowy

I zdjęcie, które z tych wszystkich najbardziej mi się podoba -  Felina marzycielka z rozwianymi...uszami :)

springer spaniel kombinezon wystawowy

Zdjęcia na modelce robione były na szybko, dlatego plener pozostawia wiele do życzenia. 


szycie kombinezon dla psa na wystawy


Moje dotychczasowe ręcznie wykonane projekty dla psów to:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Adzik tworzy to kreatywny blog DIY o szyciu krok po kroku, przerabianiu ubrań, z inspiracjami na ręcznie wykonane projekty.
Zainspiruj się pomysłami DIY z bloga oraz poradami w stylu "zrób to sam" - zaczynając od bransoletek ze sznurków czy koralikowych naszyjników,
przez malowanie farbami do tkanin, aż po robótki na drutach i szydełkowanie.
Masz ochotę podarować bliskim własnoręcznie wykonane prezenty albo uszyć sobie niepowtarzalną torebkę? Teraz Ci się to uda!
Blog DIY Adzik-tworzy.pl stoi przed Tobą otworem. Zainspiruj się i stwórz coś z Adzikiem! ✨