15 lipca

Bransoletka Kumihimo w morskich kolorach

Na początku lipca pokazałam Wam moją pierwszą robótkę wykonaną techniką kumihimo. 
Technika ta bardzo przypadła mi do gustu, więc wczoraj powstała kolejna plecionka!



Tym razem nie musiałam męczyć się z jednorazowym dyskiem wyciętym naprędce z kawałka tektury. Dostałam od Chłopaka kilka kawałków fajnej pianki, którą nieco usztywniłam, ponacinałam na brzegach i teraz mogę szaleć ze sznurkami! 

Dorwałam więc woskowane sznurki (o grubości 1 mm) w trzech kolorach: białym, błękitnym i czerwonym. Przygotowałam ok. 1,2 m z każdego koloru, złożyłam na pół i wciągnęłam się w wyplatanie... 



W taki oto sposób powstała plecionka zbyt długa na "pojedynczą" bransoletkę, ale żal było mi ją skracać i przycinać... Przedłużyłam więc całość kilkoma koralikami w barwach zbliżonych do użytych wcześniej sznurków i przyczepiłam zapięcie. 




Jeśli zjawią się tu spece od kumihimo to od razu mam do nich pytanie - czy splot widoczny w mojej bransoletce jest w porządku? Czy powinien być ciaśniejszy?

Staram się naciągać sznurki jak najczęściej, ale odnoszę wrażenie, że bransoletka jest miejscami za luźna... Co prawda przy noszeniu na ręce tego nie widać i w żaden sposób to nie przeszkadza, ale skoro uczę się nowej techniki to chcę to zrobić porządnie, stąd moje pytania.

Ale już koniec pytań, pora nacieszyć oczy bransoletką! :)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Adzik tworzy to kreatywny blog DIY o szyciu krok po kroku, przerabianiu ubrań, z inspiracjami na ręcznie wykonane projekty.
Zainspiruj się pomysłami DIY z bloga oraz poradami w stylu "zrób to sam" - zaczynając od bransoletek ze sznurków czy koralikowych naszyjników,
przez malowanie farbami do tkanin, aż po robótki na drutach i szydełkowanie.
Masz ochotę podarować bliskim własnoręcznie wykonane prezenty albo uszyć sobie niepowtarzalną torebkę? Teraz Ci się to uda!
Blog DIY Adzik-tworzy.pl stoi przed Tobą otworem. Zainspiruj się i stwórz coś z Adzikiem! ✨