13 maja

Kolczyki z piórkami DIY

Nie masz pomysłu na szarobury wieczór? Zrób sobie kolczyki z piórek DIY!

DIY kolczyki z piórek - Adzik tworzy

Kolczyki z piórek DIY (przeróbka starych kolczyków)

Dzisiaj na warsztat wzięłam kolczyki z piórek, które były jednymi  z pierwszych przeze mnie zrobionych. Liczyły sobie ponad rok, ale nie miałam jakoś okazji, żeby je założyć. Problemem był również fakt, że w momencie ich wykonywania nie miałam takiego doświadczenia ani materiałów, żeby rzeczywiście wyczarować z nich cudo. 
Na szczęście udało mi się je przerobić bez konieczności kupowania nowych piórek (bałam się, że przy demontowaniu mogę je uszkodzić). 

Piórka w górnej części były obklejone kropelką i, dla dodatkowego wzmocnienia, obwiązane (miejscami nawet ręcznie obszyte) czarną nitką.
Nie miałam wtedy odpowiednich końcówek, do których mogłabym zamocować ogniwka, a następnie bigle, dlatego musiałam aż tak kombinować. Pięknie to nie wyglądało, dlatego...

1.  ...musiałam obciąć piórka tuż poniżej nieszczęśnie obklejonego fragmentu, aby móc je 
2. następnie wkleić w zaciskowe końcówki (używam ich często i gęsto do bransoletek, ale do tych kolczyków sprawdziły się idealnie!).

DIY kolczyki z piórek (przeróbka starych kolczyków) - Adzik tworzy

DIY kolczyki z piórek (przeróbka starych kolczyków) - Adzik tworzy

3. Żeby nie było zbyt nudno, postanowiłam wstawić między piórka a bigle kolorowe koraliki. Zamierzałam wstawić po białym i czerwonym na każdy kolczyk, ale ostatecznie skończyło się na jednym koraliku, w kolorze czerwonym. 

DIY kolczyki z piórek (przeróbka starych kolczyków) - Adzik tworzy


DIY kolczyki z piórek gotowe! 

Oto efekt końcowy! 
Czas pracy: około 10 minut 

Inne wersje piórkowo-biżuteryjnych prac:


DIY kolczyki z piórek - Adzik tworzy


Chciałabym zrobić sobie kolczyki z piórek również w innych kolorach, np. fioletowym czy seledynowym, ale póki co szukam sklepów posiadających w swojej ofercie takie rzeczy (tzn. piórka). Strasznie trudno dorwać ładne, kształtne piórka - jak widzisz, te tu użyte są raczej nietypowe, bez typowo "piórkowego" wyglądu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Adzik tworzy to kreatywny blog DIY o szyciu krok po kroku, przerabianiu ubrań, z inspiracjami na ręcznie wykonane projekty.
Zainspiruj się pomysłami DIY z bloga oraz poradami w stylu "zrób to sam" - zaczynając od bransoletek ze sznurków czy koralikowych naszyjników,
przez malowanie farbami do tkanin, aż po robótki na drutach i szydełkowanie.
Masz ochotę podarować bliskim własnoręcznie wykonane prezenty albo uszyć sobie niepowtarzalną torebkę? Teraz Ci się to uda!
Blog DIY Adzik-tworzy.pl stoi przed Tobą otworem. Zainspiruj się i stwórz coś z Adzikiem! ✨