piątek, 9 grudnia 2016

Świąteczny organizer - DIY

Zabraliście się już za świąteczne porządki? Brakuje Wam pomysłów na to jak utrzymać wszystko w kupie aż do świąt i jeszcze dłużej? 
W takim razie warto, żebyście skusili się na czipsy z tuby - opakowanie można przerobić na funkcjonalny organizer, i to w kilka minut! A w trakcie tworzenia nawet nie zdążycie zrobić bałaganu. ;)


Świąteczny organizer (z tekturowej rurki) - DIY

piątek, 2 grudnia 2016

Akcja:Reperacja - Podsumowanie LISTOPADA

Zanim zawita do Was Święty Mikołaj przybywam do Was w te pędy z całą masą pomysłów na przeróbki i recykling. Łapcie listopadowe podsumowanie Akcji:Reperacji i pamiętajcie, żeby podczas przedświątecznych porządków nie wyrzucać fajnych rzeczy - bo przecież też możecie je przerobić! 

Akcja:Reperacja - Podsumowanie listopada

poniedziałek, 28 listopada 2016

Temperature Blanket #8

W kolejnej odsłonie dzierganego koca zobaczycie nie tylko kolejne nowe fragmenty, ale i wszystko to, co od początku tego roku udało mi się wydziergać do mojego "Temperature Blanket". 
I tak, wraz z nadejściem listopada, zaczęłam łączyć wszystkie fragmenty w całość!

Temperature Blanket

czwartek, 24 listopada 2016

Kumi-Tęcza

Odgrzebałam wczoraj niedokończone biżuteryjki i... w ręce wpadła mi plecionka, której do szczęścia brakowało ładnego wykończenia. Dobrze, że ostatnio nieźle się obkupiłam, bo znalazłam do niej idealne końcówki!

Bransoletka Kumihimo

wtorek, 22 listopada 2016

Legowisko dla psa

Jeśli jesteście na bieżąco z tym, co pokazuję na fanpage'u - już pewnie wiecie, że zostałam psią ciocią. A bycie ciocią zobowiązuje, więc musiałam uszyć małemu Leonkowi jego pierwsze legowisko. Zobaczcie jak psiak z niego korzysta*! :)

*Uwaga, oglądanie poniższych zdjęć grozi emocjonalną cukrzycą z powodu nadmiaru psiego uroku i słodyczy! 

Legowisko dla psa

środa, 16 listopada 2016

Spersonalizowane ubranko wystawowe dla Feli

W ostatni weekend października odbyła się w Poznaniu Międzynarodowa Wystawa Psów Rasowych.
Oczywiście, nie mogło zabraknąć na niej Felci. Potrzebowała ona na tę okazję specjalnego, nowego ubranka, na widok którego ludziom opadną szczeny. 
I jestem świadkiem, że niemal wszyscy oglądali się na wystawie za tak ubraną Feliną! 

Wystawowe ubranko dla psa

wtorek, 8 listopada 2016

"Gorące ciacho!" czyli fartuch dla prawdziwego kucharza!

Pewnie mało kto wie, że dzisiaj obchodzimy Dzień Zdrowego Jedzenia i Gotowania. Zmalowałam coś, niekoniecznie z myślą o tym święcie, ale podczas gotowania taki gadżet ozdobi niejednego mężczyznę.
Zresztą, drogie Panie, spójrzcie same - nie chciałybyście, żeby Wasi faceci pichcili Wam kolację w czymś takim? 

Fartuch dla ciachowego kucharza ;)

niedziela, 6 listopada 2016

Akcja:Reperacja - Podsumowanie PAŹDZIERNIKA

Od kilku dni listopad nie oszczędza Nas w chłodzie i niepogodzie. Warto więc usiąść z ciepłą herbatą w dłoniach, rozsiąść się na kanapie lub w fotelu z kocem na kolanach i...
...sprawdzić podsumowanie Waszych reperacyjnych pomysłów z października!

AKCJA:REPERACJA - Podsumowanie października

poniedziałek, 31 października 2016

Choker ze wstążki - DIY

Macie ochotę na dawkę modnej biżuterii? I to takiej, którą bez problemu wykonacie własnoręcznie, i to w kilka minut?
Mam nadzieję, że się skusicie i zrobimy wspólnie choker'a - ten naszyjnik robi ostatnio istny szał, a do jego wykonania można użyć zwykłej tasiemki. Do dzieła!

Choker ze wstążki - DIY

wtorek, 25 października 2016

Kotek kieszonkowy

Macie ostatnio zły czas? Dobija Was jesienna chandra? Chcecie poprawić sobie humor? To świetnie się składa, że tu jesteście - te kociaki pomogą Wam się rozweselić! :)

Prawie jak rodzeństwo! :)

poniedziałek, 17 października 2016

Bluzka w domowym SPA + Recenzja farby luminescencyjnej Nerchau Textile Art

Najlepsze SPA to... domowe SPA! Szkoda tylko, że odnowę biologiczną zafundowałam nie sobie, a malowanej ręcznie bluzce.
Nie będzie jednak wyłącznie o odnowie, opowiem Wam co nieco o tym jak sprawić, żeby nawet po zgaszeniu świateł rzucać się ludziom w oczy. ;)


piątek, 14 października 2016

PRZECZYTAJ&PODAJ DALEJ (II edycja) - Podsumowanie

Akcja PRZECZYTAJ&PODAJ DALEJ, do udziału w której się zgłosiłam, zdążyła się już skończyć ładnych kilka dni temu. Najwyższy czas na podsumowanie mojego udziału w książkowej wymianie!

środa, 12 października 2016

sobota, 8 października 2016

Kuferek z odzysku/z plastikowego pojemnika - DIY

Jestem strasznym chomikiem! Nie, nie chowam jedzenia w torebkach policzkowych, za to gromadzę różne "odpady" do późniejszego wykorzystania. Dziś mogę szczerze powiedzieć, że warto było wcinać lody podczas upałów - dzięki temu mogę Wam pokazać wdzięczny i bardzo dziewczęcy kuferek z odzysku. W dodatku pokażę Wam jak możecie wykonać go własnoręcznie! 

DIY - Kuferek z odzysku (z pojemnika po lodach)

piątek, 7 października 2016

Kuchenne fartuszki - Kasia & Adam

Mówi się, że przez żołądek do serca. A żeby zaserwować coś pysznego - trzeba to najpierw ugotować. W tym mogą pomóc zabawne fartuszki dla niej i dla niego. Z takimi gadżetami wyznawanie sobie miłości będzie nie tylko oryginalne, ale i doda Młodej Parze smaczku na nowej drodze życia. 
Przed Wami prezent ślubny (albo raczej weselny :) dla Kasi i Adama!

Komplet kuchennych fartuszków - na ślubny prezent

czwartek, 6 października 2016

Akcja:Reperacja - Podsumowanie WRZEŚNIA

Październik zdążył przywitać Nas chłodem i deszczem, więc nieco się rozgrzejmy przy herbacie i pomysłach z września. Oto przed Wami podsumowanie Akcji:Reperacji!

Akcja:Reperacja - Podsumowanie września

poniedziałek, 3 października 2016

MARTWA NIE URODZĘ #CZARNY PROTEST

Jestem na równi wściekła jak i przerażona tym, co obecnie się w Polsce dzieje. 
Będę dziś strajkować, popieram #CzarnyProtest
Dlaczego? 



sobota, 1 października 2016

PRZECZYTAJ & PODAJ DALEJ (II edycja) - Czyli wymieniamy się książkami!

Drogie mole książkowe, zapaleni czytelnicy! To akcja w sam raz dla Was! Zapraszam Was dziś do wspólnej wymiany książkowej!


czwartek, 22 września 2016

Jak uszyć poszewkę na poduszkę - bez guzików, bez zamków - DIY

Czy brakuje Wam uroczego kompana do snu? Takiego, do którego można się przytulić w chłodne noce lub który przepędzi senne koszmary?
Nie dam Wam gwarancji, że dzięki tym instrukcjom uszyjecie sobie coś, co ułatwi Wam zasypianie. Ale - tak szczerze - dlaczego mielibyście nie spróbować zrobić dla siebie takiej poduszki? ;)

DIY - Poszewka na poduszkę

sobota, 17 września 2016

Zebra 2w1 - czyli poduszko-przytulanka

Niby z wiekiem wyrasta się z zabawek i przytulanek. Ja jednak nie potrafiłam przez lata rozstać się z pewną przeuroczą zebrą. Nie chciałam jej wyrzucać z domu na rychłe pożarcie przez miejskie drapieżniki, dlatego przerobiłam ją na coś bardziej odpowiedniego dla osoby w moim wieku. Jakoś trzeba sobie radzić. ;)


środa, 14 września 2016

Szycie DLA i Z młodszą siostrą

Kilka miesięcy temu pomagałam młodszej siostrze w szyciu pierwszej torby, najwyższy czas pokazać co młoda zmajstrowała! :) Będzie też o przerobionej, dziecięcej sukience uratowanej od wyrzucenia. 

wtorek, 13 września 2016

Temperature Blanket #6

Za oknem ciepełko, którego nikt się nie spodziewał (podobnie jak Hiszpańskiej Inkwizycji), ale kolejna część koca na zimowe wieczory musiała powstać! 

Temperature Blanket - część 6. 

niedziela, 4 września 2016

Jak ze zniszczonej biżuterii zrobić nową?

Znacie to uczucie, gdy ulubiony naszyjnik lub bransoletka jest zniszczona od noszenia? Albo zrywa się, bo przy wygłupach lub codziennych czynnościach zahaczyło się biżuterią np. o ostrą krawędź?
Cóż, nic nie jest niezniszczalne, ale wiele rzeczy można naprawić - również podniszczoną biżuterię. Dzisiaj pokażę Wam co można zrobić ze "zużytymi" bransoletkami.

czwartek, 1 września 2016

Akcja:Reperacja - Podsumowanie SIERPNIA

Dziś dzieciaki lecą pędem do szkoły... A co robią nieco starsi? Sprawdzają jakie fajne pomysły znalazły się w podsumowaniu sierpniowych Akcji:Reperacji! 


podsumowanie sierpnia

wtorek, 30 sierpnia 2016

Kwiaty 3 w 1

Co tym razem się uszyło?
Zmajstrowałam sobie luźną bluzkę - miała sięgać maksymalnie do bioder, ale wyszło o wiele przydługo...

Bluzka 3 w 1

...dzięki czemu mogę ją nosić na kilka sposobów!

piątek, 26 sierpnia 2016

"Osz, psia łapa!" czyli gadżet dla psiar

Tym razem będzie o gadżecie, bez którego szkolne życie czy studencka nauka będzie mniej znośna, mniej przyjemna i wizualnie będzie wszystko "mniej". A dzięki okładce z psim motywem każda psiarska dusza będzie zadowolona, uśmiechnięta i czas spędzany w szkolnych murach będzie mijać nieco przyjemniej! Dlaczego?

środa, 24 sierpnia 2016

Żółte łuski do ręki

Co powiecie na połączenie koloru żółtego z lekkim połyskiem i motywem kojarzącym się z gadzimi łuskami? 
Miałam do dyspozycji kawałek ciekawego materiału, z którego wykonałam kosmetyczkę, etui lib - jak kto lubi - oryginalną i niepowtarzalną kopertówkę. :)

wtorek, 23 sierpnia 2016

Torba w serducho

Dzieńdoberek! Jestem dziś w świetnym humorze, a to za sprawą czegoś, co planowałam i zapowiadałam już ładnych kilka tygodni temu. Pamiętacie jeszcze kolorowe serducho, które pokazałam w lipcu na fejsbuszku (KLIK)? Ten szyciowy projekt nareszcie dobiegł końca i mogę Wam dziś zaprezentować torbę z wielkim, kolorowym serduchem!

poniedziałek, 22 sierpnia 2016

Making of: Z szala wbij się... w sukienkę!

Gdy ma się w szafie coś, czego zbytnio się nie lubi, to najlepiej przerobić to na coś nowego, w czym od razu się zakochamy!
Tak właśnie było z tą sukienką - uszyłam ją z przeogromnego szala mojej siostry, której już znudził się błękitny dodatek. 

środa, 17 sierpnia 2016

Temperature Blanket #5

Zorientowałam się, że nie pokazałam w zeszłym miesiącu moich postępów w dzierganiu koca. Ależ mam zaległości! 

wtorek, 9 sierpnia 2016

Świnka-skarbonka DIY

Ciągłe wydatki, rachunki, podatki... Pieniądze uciekają nam z portfeli i z kont bankowych w mgnieniu oka, więc jak tu coś odłożyć na czarną godzinę? Cóż, nie znam na to pytanie dobrej odpowiedzi, ale wiem kto może pomóc w odłożeniu kilku groszy na zaś. Poznajcie świnkę-skarbonkę z odzysku i skuście się na wykonanie własnego oszczędnego prosiaka!  :)

Świnka-skarbonka z recyklingu - DIY

piątek, 5 sierpnia 2016

Akcja:Reperacja - Podsumowanie LIPCA

Przeminął lipiec, wraz z nim połowa wakacji, ale Akcja:Reperacja trwa nadal!
Jak bawiliśmy się w zeszłym miesiącu i czyje pomysły zrobiły furorę? Przekonamy się o tym w dzisiejszym podsumowaniu. 

Organizer na biżuterię - DIY

środa, 3 sierpnia 2016

Świnka-skarbonka po raz drugi!

Co można zrobić z plastikowej butelki po soli do kąpieli? Można pobawić się w kreatywny recykling, dodatkowo zaoszczędzić na zakupie świnki-skarbonki i wykonać skarbonkę własnoręcznie. Przekonajcie się sami, że takie rzeczy są możliwe!

Skarbonka PRZED przeróbką

sobota, 30 lipca 2016

Koci łeb na skarby

Co powiecie na nietypową saszetkę/kosmetyczkę, bo w kształcie kociego łba? Uszyło mi się właśnie coś takiego, i to z rybką w pyszczku! 

Koteł w trakcie powstawania

piątek, 22 lipca 2016

Okładka na segregator "z odzysku"

Z jakiś rok temu, pod wpływem instrukcji Diany na planner, zrobiłam sobie swoją wersję. Jest to bardziej okładka na segregator niż taki typowy planner, za to ma kieszonki na dodatkowe notatki, długopis lub ołówek. 

poniedziałek, 18 lipca 2016

Arbuzowa bransoletka

Truskawki, czereśnie czy arbuzy najbardziej smakują mi późną wiosną i latem - wtedy czuć ich prawdziwy, słodki smak. Nie wiem jak Wy, ale zdążyłam się już objeść truskawkami prosto z krzaczka (tak, piasku też się przy okazji nażarłam),ostatnio zajadałam czereśnie i soczyste arbuzy. Mniam!
Jednak nie samymi owocami człowiek żyje - biżuteria na lato również musi być. ;)

Arbuz w formie bransoletki

sobota, 16 lipca 2016

Dziury i przetarcia w spodniach - jak je naprawić?

Kilka tygodni temu moje ukochane jeansy się poprzecierały, powstały w nich dziury... Gdyby stało się to gdzieś na nogawkach to nie byłoby takiej tragedii - przecież teraz są modne dziurawe spodnie i można je dostać w co drugim odzieżowym sklepie za grube pieniądze. No cóż, moje spodnie rozwaliły się w kroku. Ale nie ma płaczu, bo i coś takiego można skutecznie naprawić! 

Jak naprawić dziurawe/ przetarte spodnie

I dziś pokażę Wam JAK TO ZROBIĆ. :)

wtorek, 12 lipca 2016

Krótkie spodenki ze starych jeansów - DIY

Macie w szafie za długie spodnie, które od dawna leżą nienoszone, bo: są za długie? Za nudne? Nieciekawe? Spójrzcie na spodnie poniżej - w zeszłym roku (a może minęły już 2 lata?) starsza siostra ścięła swoje jeansy na wysokość kolan, żeby mieć krótkie spodnie na lato i... Portki i tak wylądowały w szafie. 
Trafiłam na nie ostatnio, gdy robiłam porządki w szafie. Po przemianie zrobiły się z nich idealne krótkie portki na lato. W dodatku pokażę Wam jak można odmienić nudne spodnie. To co, działamy?

Przeróbka za długich spodni w krótkie, obszywane szorty

piątek, 8 lipca 2016

Naszyjnik w barwach tęczy

Nareszcie udało mi się go dokończyć! Nad tym naszyjnikiem siedziałam ładny miesiąc - najpierw zabierałam się za nawleczenie mnóstwa koralików na kordonek. Później "na raty" szydełkowałam. Na koniec, gdy sznur był już gotowy, pozostało zamontowanie końcówek i zapięcia. I w końcu jest!

Tęczowy naszyjnik

czwartek, 7 lipca 2016

Organizer z puszki - DIY (bez szycia)

Mam dla Was DIY tak proste, ale efektowne, że pospadacie z krzeseł! :)
W zeszłym miesiącu zaprezentowałam przemianę puszki w organizer, ale w tamtym przypadku trzeba było szyć. Rozumiem to, że może się Wam nie chcieć, albo nie macie maszyny do szycia, albo nie chce się Wam jeszcze bardziej gdy pomyślicie o szyciu ręcznym... Dlatego opcja BEZ SZYCIA również musiała się tutaj pojawić! 

Organizer z puszki - DIY

Pst! Pomysł na organizer bez szycia zobaczycie również na blogu Paluchami.pl, gdzie miałam okazję powiedzieć co nieco o sobie we wpisie gościnnym - o, TUTAJ. :)

środa, 6 lipca 2016

Koronkowa bielizna z domowej pracowni

Chciałam pokazać Wam to koronkowe cudo wczoraj z okazji Dnia Łapania za Biust, ale ostatnio mój własny sprzęt robi mi na złość. Dobrze jednak, że maszyna do szycia się na mnie za bardzo nie obraziła i dzięki niej udało mi się uszyć komplet bielizny. W dodatku z piękną, czerwoną koronką!

Komplet bielizny uszyty w domowym warsztacie

poniedziałek, 4 lipca 2016

Organizer na biżuterię z plastikowego pojemnika - DIY

W weekend pokazałam Wam mój biżuteryjny organizer z odzysku. Obiecałam też, że - jeśli podczas Akcji:Reperacji zrobi się ruch i będzie odzew - to przygotuję dla Was instrukcje na wykonanie podobnego cacuszka. Dotrzymam słowa i dziś pokażę co zrobić z plastikowym pudełkiem po czekoladkach, żeby pomógł Wam utrzymać porządek w Waszej biżuterii. No, i żeby ładnie wyglądał. :)

Pudełko/organizer na biżuterię - DIY

sobota, 2 lipca 2016

Mój biżuteryjny organizer z odzysku

W czym przechowujecie swoją biżuterię? Ale tak, żeby naszyjniki się nie poplątały, kolczyki nie zgubiły swojej pary, i żeby bransoletki nie sczepiły się ze sobą na amen? 
Dotychczas swój biżuteryjny zbiór trzymałam w... małej siateczce! Chowałam ją w kuferku, między pudrem do gęby, a tuszem do rzęs. Nie było to ani wygodne, ani bezpieczne dla biżuterii - wszystko się plątało, gmatwało, ciężko było szybko znaleźć to, na co akurat miałam ochotę...
Trzeba było więc zrobić praktyczny organizer - oto i on!

Pudełko-organizer na biżuterię

piątek, 1 lipca 2016

Akcja:Reperacja - Podsumowanie CZERWCA

Cześć i czołem w lipcu! Za nami 4 czerwcowe weekendy i 4 Akcje:Reperacje. W skrócie - pora na kolejne podsumowanie minionego miesiąca!

AKCJA:REPERACJA - Podsumowanie czerwca

środa, 29 czerwca 2016

Skracanie za długiej sukienki - DIY

Znowu byłam w sh, znowu coś kupiłam i znowu coś przerobiłam. :)
Tym razem pod nożyczki poszła sukienka - idealna na lato, w ładnym kolorze, ale o wiele na mnie za długa. Co i jak musiało się stać, żeby sukienka była takiej długości jak teraz?

Skrócona sukienka

sobota, 25 czerwca 2016

Making of: Poszerzanie bluzki w biuście

Nie tylko panie z większym biustem mogą mieć problem ze zbyt ciasną koszulką, która podczas oddychania napina się do granic możliwości... Jakichś super wielkich cycków nie mam, ale i u mnie pojawił się ten kłopot - przy wciągniętym powietrzu guziki przy koszuli chciały wystrzelić w kosmos, w dodatku koszula wpijała się strasznie pod pachami. 

Za ciasna bluzka? Spokojnie, to się da naprawić!

Nie ma co narzekać, bo jak się chce to z każdym problemem można sobie poradzić! I zaraz się o tym przekonacie!

piątek, 24 czerwca 2016

Uśmiech, proszę! :)

Macie ochotę na ciekawą, letnią biżuterię? Oto moja propozycja na coś bardzo energetycznego, dodającego kolorów i uśmiechu!

Energetyczna bransoletka z czaszką

poniedziałek, 20 czerwca 2016

T-shirt z Deadpool'em

Ciężko jest wybrać fajny i interesujący prezent dla faceta w taki sposób, żeby po raz kolejny nie dać mu nowej pary gatek czy pary skarpet. ;) 
Jednak z pomocą przychodzą rękodzielnicze umiejętności, farby akrylowe, główny bohater pewnego filmu oraz t-shirt w rozmiarze XXL.
Poznajcie malowanego ręcznie Deadpool'a!

T-shirt z Deadpool'em

środa, 15 czerwca 2016

Bransoletka 2 w 1 "Love my Dog"

15 czerwca obchodzimy Ogólnopolski Dzień Dogoterapii. Z tej okazji przygotowałam dwukolorową makramową bransoletkę. Co fajniejsze, jest ona również dwustronna!

Bransoletka idealna dla wielbicieli psów

piątek, 10 czerwca 2016

Organizer z pojemnika/puszki - DIY

Co można zrobić z plastikowego pojemnika po soli do kąpieli? Przedstawiam Wam mój pomysł na organizer, który wykonacie właśnie z takiego pojemnika lub z metalowej puszki.

DIY - organizer z plastikowego pojemnika