poniedziałek, 16 września 2013

Making of - Super bluzka x2!


Nareszcie mogę Wam zaprezentować to, co udało mi sie stworzyć w miniony, i jakże twórczy!, weekend.
Siostra wywalała z szafy znoszone już ciuchy, w stanie wskazującym na dość częste ich użytkowanie. Jednak nie ma to tamto! Chciałam przecież na czymś poćwiczyć, więc rzuciłam się najpierw na dwie względnie prezentujące się bluzki, a następnie za przybory do malowania. ;)
A oto mały making of z ich przerabiania!

Z bluzki a la nietoperz - w Superman'a

Od długiego czasu miałam chrapkę na koszulke ze znakiem Supermana. Przygotowałam w tekturze szablon, bluzkę rozprostowałam, naciągnęłam na krawędziach taśmą klejącą, aby uniknąć jej przesuwania się po biurku. A że przezorny zawsze zabezpieczony - tekturka ze znakiem również została w ten sam sposób przymocowana.


Wygląda nawet nieźle. Uważam jednak, że czarne krawędzie lepiej wyszłyby markerem do ubrań (oj, szykują się zakupy!). Ewentualnie spróbuję z baaardzo cienkim pędzelkiem. 

 

 A to miejsce pracy - biurko obklejone rysunkami od młodszej siostry. Na jednym widoczna jest anatomia królika, która była kiedyś jakże pomocna przed egzaminem z anatomii zwierząt. ;)


Bluzka "Powrót Batmana"

Znak Batmana również chodził mi po głowie... Uszykowałam więc kolejny szablon, znowu przymocowałam wszystko taśmą, żeby nie latało w te i wewte i zaczęło się...
Jak widać, nie obyło się bez herbaty i kawy. Nie ma kawy? Nie ma zabawy! ;)


Zwróćcie uwagę na lewą część zdjęcia - w tym plastikowym czymś (opakowanie po klejach z brokatem, niedługo też pójdą w ruch!;) rozwadniałam farby akrylowe. Z ilością wody nie można jednak przesadzić, gdyż skutkuje to zbytnim "rozlewaniem się" farby na materiale. Co prawda można coś takiego później zamalować, ale może to sprawiać kłopoty. A po co utrudniać sobie życie? ;)


Już prawie koniec, trzeba poprawić ostatnie niedociągnięcia...


Ta-daa! Batman z bliska:


Po namalowaniu wszystkiego, całkowitym(!) wyschnięciu farby (i posprzątaniu miejsca pracy;) przyszedł czas na wyprasowanie malunków (zawsze od lewej strony, porządnie i długo!). Zabieg ten ma na celu ich utrwalenie przed rozmyciem czy spraniem się w kontakcie z wodą i detergentami.
Później koszulki czekała kąpiel w ciepłej wodzie, suszenie, kolejne prasowanie, a teraz są w pełni gotowe do noszenia. :D
Oto ostateczne efekty wszystkich tych zabiegów. 




I z trochę innej beczki - niedługo powinny dotrzeć do mnie paczki z pierdółkami biżuteryjnymi, spodziewajcie się nowości. ;) W dodatku podczas wstawiania zdjęć (dłużej ładować się nie mogło?!) wymyśliłam świetny tekst na bluzke, a że szykują się porządne porządki w szafie, to sie coś odpowiedniego do przeróbki pewnie znajdzie.